Buna!
Aici Monica! ­čÖé

images

Este o dimineata frumoasa, pe care o incep cu un articol nou si cu un fresh de portocale. Se implinesc 4 luni de cand mi-am schimbat modul de viata, si am inceput sa pun sanatatea mea pe primul loc.

In ultima perioada, am auzit tot mai des in jurul meu „Ce frumoasa te-ai facut!”, „Ce bine arati!”, „Vai cat ai slabit!”….si lista continua. Si pentru ca am fost intrebata care este secretul, si pentru ca eu nu am secrete fata de tine, iti prezint planul care a functionat in viata mea, si care imi aduce rezultate tot mai frumoase in fiecare zi.

Inainte sa-ti spun care sunt cei 3 pasi care te ajuta sa arati bine si sa fii sanatoasa, vreau sa stii ca am fost mare fana a dietelor si a solutiilor minune. Doar ca de fiecare data, rezultatul era acelasi. Slabeam repede cateva kilograme si dupa cateva zile de infometare, abia asteptam sa revin la obieciurile mele alimentare, si kilogramele abia asteptau si ele sa revina acolo unde le era locul.

Si mi-am dat seama unde gresesc! Eu imi stabileam o tinta: sa slabesc 5 kg intr-un timp cat mai scurt! Ma apucam de treaba, atingeam obiectivul, dupa care totul revenea la rutina zilnica. Pentru ca, pratic, tinta mea fusese atinsa.

Ca sa reusesc pe termen lung, am realizat ca este nevoie de mult mai mult! Ca nu conteaza numai obiectivul final, ci si drumul pana la el, dar mai ales mentinerea lui! Aveam nevoie de noi obiceiuri alimentare, de un nou mod de viata, de o gandire pozitiva care sa ma ajute pe termen lung si…. de mine!

Ce am facut eu?desc─ârcare

Mi-am fixat ca obiectiv final starea excelenta de sanatate, iar drumul pana la acest obiectiv a presupus 3 pasi:

  1. Alimentele
  2. Sportul 
  3. Gandirea pozitiva

Si pentru ca mentinerea obiectivului presupune respectarea zilnica a celor 3 pasi, dupa ani de zile de abuzuri alimentare si dezinteres fata de mine si de starea mea de sanatate, am renascut la propriu. 

 Cei 3 pasi care te ajuta sa arati bine si sa fii sanatoasa

  1. Alimentele. Am renuntat la tot ce inseamna produse lactate, faina si produse fainoase, zahar si produse zaharoase, si toate derivatele (produse de patiserie-cofetarie, dulciuri, sucuri acidulate si neacidulate), inlcusiv preparate din carne, mezeluri, etc. Am pastrat in alimentatia mea legumele, fructele, cartoful, orezul, carnea alba, semintele si cateva condimente, mierea de albine si combinatii ale acestora. Pe scurt, am scos din dieta mea zilnica alimentele procesate, am renuntat la mancarea moarta, in favoarea celei vii. Poate o sa ma intrebi si tu „Bun! Si ce mai mananci?”. Si cam asa arata meniul meu zilnic, incepand cu luna ianuarie: micul dejun ora 8.00 (0.5 l fresh portocale), gustare pana in ora 12.00 (0.5 l smoothie din banana cu ananas, banana cu capsuni, banana cu kiwi, sau un singur fruct blenduit), dejunul ora 13.00 (diferite salate cu piept de pui la gratar, peste alb la gratar, ton), gustarea pana in ora 17.00 (o banana), cina ora 18.00-19.00 (salata sau cartof copt sau supa crema de legume). Eu am renuntat si la cafea, pentru ca devenise un viciu, in sensul ca daca nu consumam cafea intr-o zi, ma simteam fara energie si aveam dureri de cap. Mi-am amintit de perioada in care eram copil si nu consumam cafea, si cu toate astea aveam un maxim de energie. Prin urmare, ce se schimbase? Ca doar tot eu eram si atunci. Si de 4 luni, cafeaua este istorie. ┬áNu mai exista in viata mea indigestii, stare de rau sau disconfort abdominal.┬áVreau sa stii ca de cand am adoptat acest mod de alimentatie, nu imi este foame, am slabit aproape 5 kilograme si sunt plina de energie pana seara.┬áTrebuie sa adaug aici, ca de cand ma stiu┬ámi-am respectat cu strictele orele de somn, si foarte putine au fost datile cand nu m-am culcat la ora 22.00.smoothie
  2. Sportul, a devenit aliatul meu de nadejde pe drumul spre obiectivul meu final, o stare de sanatate excelenta. Nu m-a dezamagit niciodata, m-a ajutat sa imi tonific musculatura intregului corp, a luptat impotriva celulitei si m-a relaxat atunci cand am trecut prin situatii nu tocmai confortabile. Si cel mai important, m-a invatat sa-l iubesc si sa nu renunt la el, invocand anumite scuze de moment. Nu ne intalnim zilnic, insa de doua ori pe saptamana facem cea mai buna echipa in antrenamente de kangoo jumps, zumba sau rebound. Si ori de cate ori am putin timp liber, imi face placere sa alerg sau sa fac diferite exercitii de aerobic. 
  3. Gandirea pozitiva, a venit sa completeze alimentatia si sportul, si sa ma ajute sa privesc toate situatiile din viata mea, ca pe niste lectii valoroase. De cand face parte din echipa mea, gandirea pozitiva, imi aduce zambet pe buze si motivatie sa merg pe drumul meu, cu pasi mici, dar cocheti.

Inainte sa inchei, vreau sa-ti mai spun, ca exista si situatii in care imi doresc sa mananc „ceva interzis”, fie ca este vorba de o prajiturica sau orice altceva ce in mod zilnic, nu face parte din meniul meu. Mi-am dat voie sa „poftesc”, dar in cantitati foarte mici si de cele mai multe ori intr-una din zilele de weekend. Desi paradoxal, este ca o recompensare, pentru ca reusesc sa respect pe termen lung, un ┬ámod de viata sanatos.┬á

Cei 3 pasi de mai sus, care pe mine ma ajuta sa fiu sanatoasa si sa arat si bine, ii poti personaliza si aplica in viata ta. Pentru ca meriti sa-ti faci timp pentru tine! O stare de sanatate excelenta, se reflecta perfect intr-un corp frumos si pe un chip minunat! ­čÖé

Tu cum ai grija de sanatatea ta?

Scrie intr-un comentariu mai jos, ce faci tu pentru a arata bine si pentru a-ti mentine o stare de sanatate excelenta!

Eu sunt deja aici!
Monica

Comments

comments